Cum să-ți faci propria bancă de idei

Salut!

Îți mulțumesc că te-ai abonat la ”Gândește FIX pe dos!.

Astăzi voi povesti despre un truc utilizat de Taylor Swift și Larry David, printre alții, pentru a nu rămâne niciodată fără idei. Și pe care ți-l recomand să-l adopți.

Nu trebuie să fii un geniu pentru a veni cu idei grozave, dar trebuie să te asiguri că ideile tale nu se irosesc.

Sunt dispus să pariez că produci zilnic un volum nesfârșit de idei faine.

De fapt, cred că ai venit cu mai multe idei în ultimele două luni decât a-i fi putut implementa în mod realist. Cu toate acestea, motivul pentru care citești această postare poate fi acela că crezi că te străduiești să generezi subiecte noi și interesante. Fie că ești un antreprenor, un creativ, un YouTuber, un creator de conținut ori un manager – nu contează – problema pe care o întâmpini de fapt este că nu generezi idei minunate.

Diferența dintre cineva care spune „Nu am nimic despre ce să scriu” față de cineva care spune „Am prea multe despre care să scriu” se reduce de fapt la o acțiune simplă – o acțiune folosită de oameni pe care tu însuți i-ai putea considera genii.

Ideile faine sunt trecătoare. O idee este ca o pană purtată de vânt.

Photo by Javardh on Unsplash

Este frumos și captivant, dar dacă nu îl apuci în timp ce trece pe lângă tine, va fi dus la rafală și nu va mai fi văzut niciodată.

Mai simplu spus: în momentul în care o idee plutește în creierul tău, trebuie neapărat să o notezi FĂRĂ întârziere!

Prea multe idei de folosit

La momentul în care am lansat acest newsletter, aveam 5 de idei în aplicația de notițe a telefonului meu la care pur și simplu nu reușesc să ajung. Acum, după ce am scris câteva ediții, depășesc numărul de idei pe care le aveam la acea vreme cu o marjă semnificativă. Deci trebuie să fiu complet fără idei în acest moment, nu-i așa?

Absolut deloc.

O verificare rapidă a aplicației mele de note aici arată acum că am 63 (!) de idei care așteaptă atenție. Am atât de multe idei încât unele nu vor vedea niciodată lumina zilei. Asta poate fi realitatea și pentru tine!

Metoda Taylor Swift

Să ne gândim pentru un moment la Taylor Swift. Swift este primul artist care a ocupat toate primele 10 locuri din top Billboard 100.

Mi-am amintit că am citit un articol despre Swift în New Yorker când era probabil pe la sfârșitul adolescenței și am fost uluit de dorința și concentrarea ei către succes. Mai târziu am dat peste un interviu pe care l-a făcut cu revista Vogue, în care povestea despre consecvență și entuziasm și despre modul în care acestea îi determină succesul. Dacă sunteți interesat, vă sugerez să-l citiți.

Ceea ce mi-a atras atenția fost un citat pe care l-a dat revistei Vogue:

“I’ll get these lyric ideas and I’ll jot down a line in a notebook. When I’m writing an album in six months I’ll open up the notebook and pull out these clever lines. “I had written those lines over the course of two years and I had just pulled them out when it came time to write the song. ‘I’m a nightmare dressed as a daydream’ — I remember coming up with that seven months before — let’s put that in right before the second chorus.”

Care sunt șansele ca Taylor să-și fi amintit un anumit vers după șapte luni dacă ar fi spus „hmm, asta sună destul de bine” și apoi s-ar fi dus să se uite la televizor sau ceva de genul ăsta?

Aproape zero.

Și asta a devenit cel mai memorabil vers dintr-un megahit. Dacă Taylor Swift nu își poate aminti fiecare gând care îi trece prin cap fără să-l noteze, ce șansă ai tu?

Caietul lui Larry David

Unul dintre cei mai mari creatori de cultură pop din toate timpurile, fondatorul - Seinfeld și Curb Your Enthusiasm, este cu siguranță Larry David.

Larry David este un geniu TV, așa cum Taylor Swift este un geniu al muzicii, iar una dintre tacticile sale secrete este aceeași cu cea a lui Swift - scrie totul pe măsură ce se întâmplă. Larry avea un caiet și un pix pe care le purta tot timpul cu el și de fiecare dată când vedea ceva amuzant, interesant sau ieșit din comun, nota acel lucru.

Acest lucru s-a dovedit a fi extrem de util pentru o emisiune care avea nevoie de un nou episod în fiecare săptămână. De fiecare dată când se bloca – fie că nu avea idei pentru un episod, fie ceva legat de structura episodului nu funcționa – Larry se uita la caietul său și găsea ceva acolo care să umple golul.

Dintr-o dată, gașca l-a întâlnit pe tatăl lui George, vorbind cu un bărbat misterios în pelerină sau ceva de genul ăsta.

Larry nota totul așa cum se întâmplat și, dacă vrei să-ți captezi ideile așa ar trebui să faci și tu. A veni cu idei este de fapt ușor. Cei mai multe dintre ale mele apar la întâmplare când sunt la plimbare, spăl vasele, mă joc sau imediat după sport.

Sunt foarte încrezător că și tu ai mai multe idei decât crezi!

Începe acum!

1 aplicație

Alicent AI: O extensie Chrome bazată pe GPT-4

Utilă pentru a crea copii mai rapid și pentru a ajuta creatorii de conținut, specialiștii în marketing și companiile să-și eficientizeze procesul de creare a conținutului, crescând productivitatea.

Îți mulțumesc că ai citit până aici. Dacă acest newsletter te-a ajutat sau te-a inspirat, trimite-l unui prieten. Se poate abona AICI

Pe curând!

Claudiu

Join the conversation

or to participate.